Bästa checklista för kontorsrengöring

Checklista för kontorsstädning | Dagliga, Veckovisa & Månatliga

Om du driver ett kontor är det ett måste att upprätthålla en ren, bakteriefri och hygienisk miljö. Ett organiserat och rent kontor förbättrar verkligen medarbetarnas produktivitet och effektivitet.

För att göra detta, se till att schemalägga regelbundna kontorstädningar. En professionell städbyrå kan besöka ditt kontor regelbundet med vilken du kan fixa ett schema som passar dina behov.

Här förser vi dig med en checklista för kontorsstädning som kan hjälpa dig att schemalägga aktiviteterna och som också ger en förhandstitt på kontorsstädning processen.

Låt oss dyka in!

Vad ingår i kommersiella kontorsstädtjänster?

Ett bra sätt att hantera städuppgiften är att lägga ut den på entreprenad till ett kommersiellt kontorsstäd företag. Processen med kontorsstädning är en tidskrävande aktivitet. Vanlig rengöring kan slutföras på en timme medan djup kontorsstädning kan ta 4-5 timmar eller en dag.

Varje medarbetare är ansvarig för att städa sitt skrivbord och inte samla röran på kontoret. Men för att städa dagligen sopor, soptunnor, kök och badrum, måste du be en annan person att göra det.

En kommersiell städare kan hantera moppning och dammsugning, vaxning av golv, damning och till och med sanering av badrummet. Ytterligare uppgifter som dammutrustning, soffa och möbelrengöring, fönstertvätt kan också inkluderas vid behov.

Pandemin har gjort alla medvetna om betydelsen av att upprätthålla en ren och ren, desinficerande miljö.

Rengöring av golv och badrum är en daglig aktivitet på alla kontor eftersom bakterierna överförs från dessa ytor. Enbart coronaviruset stannar på ytor från 2 timmar till 11 dagar.

Kontorsstädning Uppgifter kan delas in i daglig städning, veckostädning och månadsstädning.

Om du tittar på kontorets arbetstider kan du planera att ringa städfirman till ditt kontor. Du bör söka efter prisvärda kommersiella städtjänster i närliggande områden.

 

Obs: Sanering med bakteriell rengöring är ett måste för varje kontor efter COVID-19 enligt regeringens normer. Sanering Rengöringen bör göras regelbundet.

 

Hur väljer man den bästa kontorsstädningsbyrån?

Hur väljer man den bästa kontorsstädningsbyrån

Hur startar du processen med kontorsstädning? Hur hittar man det bästa städföretaget? Hur kan du hitta en prisvärd kommersiell städtjänst?

Dessa frågor kan förfölja en affärsman som är bekymrad över hälsan och hygienen hos människor som kommer till hans kontor.

Vi kan förstå oron, så låt oss lära känna de primära faktorerna som beaktas när vi söker efter ett kommersiellt städföretag för att betjäna ditt företag.

  • Städföretaget ska vara professionellt.
  • Kvaliteten på städningen är ett måste.
  • Städarna ska ge valuta för pengarna.
  • Företaget bör tillåta flexibla tider.
  • Städarna måste vara pålitliga och pålitliga med en dokumenterad meritlista.
  • Rengöringsprocessen måste vara enkel med den senaste utrustningen och rengöringsverktygen.

 

Checklista för kontorsstädning

 

Innan du ringer professionella städare ska du behålla lager av rengöringsprodukter så att rengöringsprocessen kan utföras även under hektiska timmar. Här är en checklista med produkter;

Obs: Om du ringer ett företag för djupstädning och hel kontorsstädning tar de med sig sin utrustning. Denna lista är för daglig städning när du har anlitat en professionell städare från en byrå för att besöka ditt kontor dagligen eller varje vecka.

  • Dammsugare, kvast & sopskanna
  • Svampmopp
  • Plast hink
  • Gummihandskar
  • Soppåsar
  • Damm handdukar
  • Tidningar eller kaffefilter (för fönsterrengöring utan streck!)
  • Rengöringshanddukar – För allmän ytrengöring
  • Brillokuddar och glasrengöring
  • Golvrengöringslösningar
  • Desinfektionsservetter
  • Luftfräschare

När förnödenheterna är lagrade kan du fixa ett schema för en städare som kommer dagligen.

Nedan följer en omfattande checklista för kommersiell kontorsstädning för djup kontorsstädning som säkerställer att dina kunder kommer ihåg alla detaljer som är involverade i rengöring av kommersiella kontorslokaler.

  • Var uppmärksam på allmänt tillgängliga områden.
  • Återvinn papper och tömma papperskorgar.
  • Se till att golv sopas och dammsugs eller moppas.
  • Kontrollera badrumsrengöring och se till
    • Torka av handfat och speglar.
    • Skrubba toaletter och toalettskålar.
    • Sopa och moppa golv.
    • Ta bort skräp från varje kärl.
    • Fyll på pappershanddukar, toalettpapper, handtvål etc.
  • Zap Germs i pausrum och kontorskök
  • Tvätta och ställ undan disk.
  • Släng gamla matvaror.
  • Rengör bänkskivor.
  • Ta ut mat och dryck som gått ut ur kylskåpet.

 

DRICKS

Efter att städningen är klar måste du göra en vanlig kontorsstädplan för att upprätthålla en hälsosam miljö.

 

Hur fungerar Paulz Städ AB?

När de håller kontoret städat kan företagen välja att hyra städpersonal dagligen eller hyra en kommersiell städtjänst varje månad. Båda tjänsterna har sin uppsida.

Paulz Städ AB tillhandahåller kontorsstädning i Östersund och närliggande områden. Vår städprocess börjar med att känna till dina krav och föreslå den bästa planen. Vi gör skräddarsydda planer enligt kontorsstädningsbehovet.

Vår städpersonal kontrollerar noggrant innan uppgifterna slutförs och tillhandahåller viktiga städtjänster enligt checklistan. En fördel med att förbereda en checklista är att få en exakt uppskattning från städfirman.

Vi tillhandahåller flexibla tjänster till kunder och garanterar högkvalitativ service. Vi ser till att du får vad du betalar för.

Om du behöver hjälp med att hålla din arbetsyta ren är vi här för att möta dina kommersiella städbehov.

 

Vanliga frågor – Checklista för kontorsstädning

 

Varför behöver vi skapa en checklista för kontorsstädning?

Ett rent och sanitärt kontor främjar en positiv image för din organisation och hälsa och säkerhet för dina anställda och kunder, vilket är särskilt viktigt under en pandemi.

Eftersom de flesta företag lägger ut kontorsstädning på entreprenad, skapas en checklista för att göra deras övervakning enklare. Det hjälper också städaren att utföra städningsprocessen utan att skapa hinder i rutinarbete på kontoret.

Hur litar jag på din städtjänst?

Paulz Städ AB är ett 100% Östersundsbaserat företag som betjänar länge. Vi är kända för att leverera A-klass städtjänster för kommersiella och bostäder. Vi är också kända för in- och utflyttning Tjänster. Du kan kontrollera detaljerna för andra tjänster på:Paulz Städ AB Testa gratis innan du lägger ut kontorsstädning till oss!

Kan jag få en uppskattning innan jag anlitar en städbyrå?

Den största fördelen med att anlita vår byrå är att få anpassade tjänster.

Du kan anlita oss för följande uppgifter:

  • Daglig kontorsstädning
  • Städning varje vecka/månad
  • Djupstädning
  • Fönsterstädning
  • Soffa och möbler Rengöring

Kostnaden beror på området, rengöringsprocessen (material tillhandahålls eller företaget måste ta med) och tid. Du kan dock ta en kostnadsfri offert genom att kontakta oss!

Tillåter ni avbokning eller ombokning av kontorsstädning?

Vi strävar efter att upprätthålla långsiktiga relationer, men vi förstår att det kan finnas vissa omständigheter där det inte är möjligt. I så fall kan en kund välja att säga upp eller omplanera sitt kontrakt inom 30 dagar av någon anledning utan straff.

Använder du miljövänliga produkter?

Våra kontorsstädtjänster är pålitliga och vi är ackrediterade som ett miljövänligt företag. Vi undviker att använda starka kemikalier. Dessutom används kvalitetsrengöringslösningar för att ta bort bakterieinfektioner.

Inkluderar kontorsstädning mattorengöring?

Mattdammsugning för damm ingår i kontorsstädning. För djuprengöring av mattor eller fläckborttagning på mattor måste du dock betala separat.

Vidare läsning