Viktiga överväganden för att anlita ett kontorsstädningsföretag i Sverige
Att anlita ett välrenommerat kontorsstädningsföretag i Sverige innebär att du får en snygg och ren arbetsplats. En organiserad och snygg arbetsmiljö ger ett positivt intryck på potentiella kunder.
Det är inte allt! Att hålla kontoret rent förbättrar också hälsan på kontoret och kan till och med öka de anställdas produktivitet. Det är dock inte alla tjänster för djuprengöring av kontor som ger samma fördelar.
Kommersiell rengöring är en stor industri över hela världen. Den omfattar olika tjänster, t.ex. badrumsrengöring, mattrengöring, fönsterrengöring, golvrengöring och många andra. Och dessa typer av tjänster kräver engagemang, vilket inte är möjligt utan hjälp av professionella städare.
För att anlita en lämplig städleverantör måste du gå igenom flera aspekter, inklusive rykte, vittnesmål, erfarenheter, kostnad, certifiering, försäkringsansvar, professionalism, tjänsteutbud, rengöringsmaterial osv.
Låt oss gå in på dessa aspekter i detalj. På så sätt kan du välja ett välrenommerat och pålitligt städföretag för ditt kontor.
Contents
Vad omfattar kommersiell rengöring?
Det finns många anledningar till varför det är så viktigt att hålla kontoret rent, och det är viktigt att få in rätt personer för att hålla det välorganiserat.
Städningen av ett kontor är i allmänhet ett enormt arbete som måste göras ofta. Detta är ett område där kommersiella städföretag har stor expertis. Dessa företags professionella städare kan snabbt producera högkvalitativa resultat för kundnöjdhet.
Låt oss förstå detta bättre genom att ta en närmare titt på några av våra kommersiella städtjänster. Vår checklista för kontorsstädning är uppdelad i daglig, veckovis och månadsvis städning.
Daglig Rengöring
- Moppa och desinficera alla hårda golvytor.
- Dammsugning av skräp från alla golvytor.
- Tömma och rengöra soptunnor.
- Rengör glaset med ett vanligt glasrengöringsmedel.
- Rengör hårda ytor med ett milt desinfektionsmedel.
- Sanera och torka av dörrhandtag och ljusbrytare som anställda och kunder rör vid regelbundet.
- Sanera, rengöra och torka av toaletter, handfat och alla viktiga delar av ett badrum.
- Desinficera och torka av alla hårda ytor i pausrummet.
Veckovis Städning
- Polering och polering av alla hårdträytor, inklusive golv och bordsskivor.
- Rensa kylskåpet och släng all mat som har stått i kylskåpet.
- Desinficera och rengör de andra köksmaskinerna.
- Rengör glasfönster på insidan och utsidan.
- Dammsugning av alla ytor, inklusive golvlister, takfläktar och allt annat som samlar damm.
Månadsvis Rengöring
- Dammsug och desinficera alla tygstolar och möbler där bakterier och skräp gärna gömmer sig.
- Vakuumera ut ventiler för att förbättra den allmänna luftkvaliteten.
- Damma av alla höga ytor som kanske inte tas med i veckans dammrutiner, inklusive övre hörn.
- Dammsugning och djuprengöring av områden med hög trafik.
Oavsett om det gäller att damma skrivbord, polera golv eller tvätta fönster kommer Paulz Städ AB att göra allt för att ditt kontor ska sticka ut från mängden.
Also Read: Hur Man Gör Kontorsstädning Enkelt och Enkelt
Hur Planerar Man Ett Städschema Med Ett Städföretag?
Kontorsstädning bör vara en viktig uppgift på din lista. En stökig arbetsplats skapar en dålig kundupplevelse och påverkar dessutom de anställdas hälsa och produktivitet.
Vill du hålla koll på din städning? Det är dags att anta ett städschema och göra följande saker:
-
Organisera Ditt Städschema
Organisera ditt städschema genom att bestämma hur ofta vissa områden ska städas. Typiska städuppgifter är att sopa den främre lobbyn varje kväll och att polera golven i de bakre korridorerna högst varannan månad. Det finns dock fortfarande vissa säsongsbetonade uppgifter som kräver större städning.
-
Bestäm Vilka Områden Som Krävs För Rengöring
För att besvara denna fråga är det viktigt att börja med grunderna: golv, fönster, beröringspunkter som telefoner, dörrhandtag och apparater. Bestäm de unika rengöringsbehoven för ditt företag. Var samlas majoriteten av din personal? Var uppstår det stök? Hur hanterar ni avfall? Om du till exempel arbetar på ett medicinskt kontor kan du ha matavfall. Ett administrativt kontor kan generera en stor mängd pappersavfall som måste makuleras. Olika företag producerar förmodligen olika sopor.
-
Planera en Tid För Städning
Städtiden beror verkligen på ditt schema. Det kan vara en bra idé att anlita städare som kommer in på natten när det är tomt om ditt företag eller kontor alltid är stängt på kvällarna. Om du till exempel måste vara på plats när städningen sker, eller om du planerar att låta din personal utföra uppgifterna, bör du planera städningen vid en tidpunkt när du redan har folk inplanerade, men det kommer inte att störa arbetet.
-
Lämna Det Till Proffsen
Professionella städtjänster finns i många olika former. Du kan anlita vaktmästartjänster, som brukar vara den vanligaste typen av städtjänster, eller du kan anlita specialister som mattrengörare, fönsterputsare, golvrengörare, fastighetsskötare eller återvinningsexperter. Kostnaden för att anlita en professionell person är sannolikt värd det om någon av dessa uppgifter kommer att kräva en betydande investering i tid eller förnödenheter.
Saker Att Tänka På Innan Du Anlitar Ett Kontorsstädnings Företag?
Det är ingen överraskning att företag världen över ser fördelarna med att anlita ett professionellt städföretag. Om du vill hitta rätt städföretag finns det några viktiga frågor du bör ställa innan du börjar processen. Om du vill anlita det bästa kommersiella städföretaget måste du ställa rätt frågor. I slutändan kan det verkligen hjälpa dig att vägleda ditt beslutsfattande när du väljer ett städföretag som passar dina behov, om du vet vad du ska titta efter.
Detta är de viktigaste frågorna som du bör ställa innan du anlitar ett städföretag.
-
Be Om Referenser
Det effektivaste sättet att begränsa dina alternativ för kommersiella städtjänster är att be om referenser. Ett potentiellt städföretag bör be om referenser från tidigare kunder. Det är trots allt helt okej.
Kommersiella städföretag som är professionella och pålitliga har alltid referenser tillgängliga. Det kan vara fördelaktigt att ta kontakt med referenser för att få en bättre förståelse för ett potentiellt kommersiellt städföretag, vilket är ett fantastiskt sätt att hålla sig informerad om ett potentiellt kommersiellt städföretag.
-
Känn Till Kostnaderna För Rengöring
Därefter måste du fråga om priserna på de städtjänster som tillhandahålls av ett potentiellt kommersiellt städföretag. I allmänhet kräver de flesta företag de grundläggande delarna av en kommersiell städtjänst.
Det kan faktiskt vara mycket lärorikt att ägna lite tid åt att jämföra de olika priser som är förknippade med de olika kommersiella rengöringsföretag som du har i åtanke när det gäller att välja den mest lämpliga tjänsten för dina specifika behov.
På så sätt kan du få de mest exakta priserna från olika kommersiella städföretag om du begränsar dina städuppgifter innan du frågar efter priser och taxor. Genom att använda några välinformerade åtgärder kan du välja den mest kvalificerade leverantören av kommersiell städning där ute som kan tillhandahålla de mest effektiva och ändamålsenliga städtjänsterna.
-
År Av Erfarenhet
När du anlitar en professionell städare har du möjlighet att träffa och intervjua företagets representant. Se till att fråga hur länge företaget har varit verksamt och vilken typ av företag det vänder sig till. Genom att göra det kan du försäkra dig om att du inte har att göra med ett opålitligt företag.
-
Boka en Intervju
När det gäller att välja ett pålitligt städföretag ska du aldrig förlita dig på det första städföretag som du finner attraktivt. Innan du väljer ett kommersiellt städföretag rekommenderar vi därför att du skapar en kortlista över alla de bästa kontorsstädningsföretagen i ditt närområde. Och planera sedan in intervjuer med var och en av dem. Genom att genomföra intervjuer kan du få veta mer om företaget, till exempel om deras arbetsprocess, erfarenhet, rykte, kostnader och många andra saker.
-
Ta Hänsyn Till Professionalism
Att utvärdera ett företags övergripande professionalism spelar också en viktig roll för att anlita ett välrenommerat företag. Ett av de effektiva sätten att analysera denna aspekt är att observera varje representants arbete. Har deras anställda till exempel uniformer? Har de ordentliga rengöringslösningar och verktyg? Hur kommunicerar de med varandra?
Dessa frågor kommer att avgöra om företaget vill stanna kvar på denna marknad under en längre tid. Glöm dock inte att kolla deras officiella webbplats. Ett professionellt och välrenommerat kontorsstädningsföretag delar alltid information via en välstrukturerad webbplats. Dessutom måste du också kontrollera visitkort, kataloger och flygblad.
-
Effektiva Rengöringslösningar, Verktyg Och Utrustning
Att ha professionell rengöringsutrustning och professionella lösningar är också ett effektivt sätt att avgöra att du har kontakt med en professionell städleverantör. För att vara säker på att det rör sig om riktiga proffs bör du dock också kontrollera hur deras verktyg och utrustning är i skick. Ett företag som har ny avancerad utrustning kan ge mer tillförlitliga resultat. Se dessutom till att de använder miljövänliga och effektiva rengöringslösningar.
-
Miljövänliga Tekniker
Miljöskydd är en nödvändighet för alla i dag. Grön städning minimerar påverkan på miljön och minskar människors exponering för skadliga kemikalier. Allt fler städföretag använder gröna rengöringslösningar. Kontrollera därför om det företag du väljer använder miljövänliga metoder och tekniker.
I miljövänliga metoder används mikrofiber, produkter som uppfyller hälso- och säkerhetskraven, bullerdämpande utrustning osv. Om du anlitar ett företag som använder miljövänliga lösningar kan du bidra till att bevara den globala miljön.
-
Överväga Kundtjänster
Tänk på kundtjänsten när du letar efter ett kontorsstädningsföretag. Innan du skriver under avtalet eller anlitar en städare bör du kontrollera deras kundtjänst. Kontakta dem via telefon eller e-post för att ställa relevanta frågor. Om du får pålitliga och snabba svar visar det att de har en bra kundtjänst.
-
Licens Och Försäkring
De som arbetar inom städbranschen bör kunna visa upp bevis på försäkringar och licenser. Kontrollera att alla leverantörer du överväger är fullt försäkrade för att garantera säkerheten och tryggheten för ditt företag och din anläggning. Se till att de är försäkrade för allmänt ansvar och arbetsskadeersättning.
Om du vill att ditt företag ska vara säkert ska du se till att ditt städteam är licensierat och försäkrat.
I stället för att anlita kontantstädare bör du anlita ett företag med regelbundna städare. Så länge dina ordinarie anställda har en ansvarsförsäkring eller en skadeförsäkring kan de arbeta på din arbetsplats utan risk för skada eller ansvar. Både ditt företag och städaren är skyddade på detta sätt.
-
Utmärkta Recensioner Från Kunderna
De sociala medierna gör det enkelt för människor att skriva recensioner och feedback. Människor kan lämna kommentarer på ett välrenommerat kontorsstädningsföretags webbplats om den service de fått av dig. På så sätt kommer ett väletablerat företag att sticka ut från mängden. Positiva recensioner är en bra indikator på alla de kvalifikationer du söker. Det är ett tecken på att du har hittat ett företag som gör kontorsstädning på rätt sätt.
Vi på Paulz Städ AB erbjuder ett brett utbud av kontorsstädningstjänster för att göra din arbetsplats hälsosam och hygienisk. Förutom detta har vi också fått stort erkännande för att leverera tjänster som hemstädning, mattstädning, möbelstädning, flyttstädning med mera.
På senare tid har vi börjat erbjuda flyttning, återvinning och avfallshantering, så att du inte behöver oroa dig för dina gamla möbler efter städning eller flytt. Vi tar hand om varje del av detta. Om du till exempel vill återvinna eller göra dig av med dina gamla kontorsmöbler efter städningen behöver du inte göra mer. Anlita våra tjänster för bortskaffande av kontorsmöbler. Vi plockar dem med hjälp av professionell teknik så att det inte blir några rester.
Anlita Paulz Städ Ab För Nästa Kontorsstädning!
På Paulz städ AB förstår vi att ett rent kontor inte bara ger ett gott intryck på besökarna, utan också får de anställda att känna sig bekväma.
Som vi nämnde i tidigare avsnitt är våra städuppgifter på kontoret dagliga, veckovisa och månatliga. Checklistan för djuprengöring är också våra viktigaste kriterier för att göra skillnad.
Om du som företagare eller chef letar efter en effektiv städtjänst bör du därför se till att anlita experter som Paulz Städtjänster, som har en beprövad erfarenhet av kommersiella städtjänster i Östersund. Vi anpassar oss alltid till just ditt företags behov av kontorsstädning, eftersom varje kund har olika städbehov. Oavsett hur stort eller litet ditt företag är, eller när det passar dig, erbjuder vi ett miljömässigt hållbart arbete.
Våra tjänster för kontorsstädning i Östersund, Åre, Krokom och andra städer i Sverige är skräddarsydda och vi erbjuder överkomliga priser för att hålla koll på dina kostnader.
Vad Gör Paulz Städ Ab Unikt Jämfört Med Andra?
Vi är ett av de mest välrenommerade städföretagen i Östersund eller Sverige och erbjuder kompletta tjänster för kontorsstädning. Våra städtjänster tillhandahålls med hjälp av avancerad städteknik och miljövänliga produkter. Från oss kan du förvänta dig en pålitlig, detaljerad och problemfri service.