Rengöring Vid Inflyttning: Saker Att Göra Innan Du Flyttar?
Så du flyttar äntligen till ditt nya hem med dina lådor. Efter att ha gått igenom intensiva delar, inklusive planering, packning och flyttning, finns det fortfarande mycket kvar att göra för att verkligen känna sig hemma. Och det främsta steget i detta är att utföra en grundlig rengöring före flytten, helst genast.
Flyttstädning kan göras på två sätt – själv eller genom att anlita en flyttfirma som också erbjuder städning efter utflyttningen. Numera erbjuder många städföretag tjänster som rör flyttstädning, mattstädning, husstädning, möbelstädning och mycket annat för att minska din börda.
Vi på Paulz Städtjänster är professionella rengörings experter i Östersund som känner till de senaste teknikerna för att hålla både bostäder och kommersiella fastigheter rena. Förutom detta använder vi även miljövänliga och säkra rengöringsprodukter för att garantera nöjdhet.
Det spelar ingen roll vilket alternativ du väljer. Se bara till att ditt hem får den bästa och mest grundliga rengöringen. Dessutom måste du också städa viktiga områden i ditt gamla hem innan du flyttar ut. Oavsett vilket så är städtjänster för flyttstädning en viktig aspekt för att få ditt gamla och nya hem att glänsa.
Så var ska du börja städa och vilka delar behöver du städa först och främst innan du flyttar eller sätter dig ner? Låt oss ta reda på det!
Contents
- Är Det Nödvändigt att Städa Huset Innan du Flyttar in?
- Hur Rengör du Ditt hem Innan du Flyttar in?
- Hur lång tid tar det att städa hemmet innan du flyttar?
- Ett Genomsnittligt Schema för Städning vid Inflyttning
- Få Hjälp av Professionella Städare som Flyttar in
- Kontakta Paulz Städtjänster för städning i Sverige!
Är Det Nödvändigt att Städa Huset Innan du Flyttar in?
Ett allmänt råd till alla hyresgäster är att de måste utföra rengöring innan de flyttar. Vissa tidigare hyresgäster eller hyresvärdar följer checklistan för flyttstädning noggrant medan andra kanske struntar i den djupa städningen. Det finns alltså ingen garanti för att fastigheten eller lägenheten du har valt är ordentligt rengjord eller kräver grundlig rengöring i vissa delar.
Därför rekommenderar vi att du definitivt utför eller ordnar en inflyttningsstädning. Och om du och din familj inte gör denna förändring kan du och din familj ställas inför följande problem:
- Känner dig låg på grund av förkylning eller influensa på grund av förorenade ytor.
- Upplever astmaattacker på grund av allergener, damm, mögel och andra bakterier.
- Lider av olika allergiska reaktioner på grund av dolda gifter och allergener i mattor, kuddar och andra områden.
- Du börjar få allvarliga hälsoproblem på grund av spår av giftiga kemikalier, smuts, föroreningar, bakterier och skadligt skräp.
Lyckligtvis finns det inget att oroa sig för om du har gjort en grundlig flyttstädning innan du bosätter dig eller flyttar. Du kommer till och med att få enastående och exceptionella resultat om du bokar in en professionell städning. Sådana experter är väl medvetna om viktiga städstandarder och riktlinjer, vilket garanterar tillfredsställande resultat.
Läs Mer: Varför Flytta In Och Ut Städtjänster Viktigt
Hur Rengör du Ditt hem Innan du Flyttar in?
Planerar du att städa själv?
För att hantera en sådan skrämmande uppgift krävs ordentlig planering. Städtjänsterna vid inflyttning är ganska omfattande och omfattar en rad olika uppgifter som du måste utföra. Du kan bli överväldigad, särskilt om du har många arrangemang att hantera.
Men var ska man börja? I följande avsnitt kommer vi att nämna några förslag. Låt oss ta en titt!
Gör en Checklista för Flyttstädning
Innan du går vidare med kriterierna för flyttstädning måste du först skapa en detaljerad checklista (To-do-list) för att städa de viktigaste delarna av huset. Om du gör det kommer det inte bara att göra ditt arbete enklare utan också effektivare att hålla dig medveten om nästa uppgifter.
Samla in alla Nödvändiga Förnödenheter
För att städa de nödvändiga delarna av huset behöver du ytterligare rengöringsartiklar och produkter. Se dock till att alla dina rengöringslösningar är säkra och miljövänliga. Så förvara allt i förväg. Annars måste du lämna uppgiften mitt i processen och gå och handla för att köpa fler förnödenheter.
Involvera Familjemedlemmarna i Städningen
Att flytta till ett nytt hus innebär mycket arbete, från att städa varje hörn till att packa upp lådorna. Och att hantera dessa uppgifter kräver mycket tid. Så involvera din familj och tilldela varje familjemedlem olika uppgifter för att slutföra städningen på kort tid.
Börja Från Början
Ett välkänt tillvägagångssätt för djuprengöring är att börja rengöringen uppifrån, t.ex. tak, över tak, armaturer, hyllväggar, och sedan gå neråt. På så sätt lämnar du inget hörn orensat och får ett snyggt och prydligt hem.
Rengöring av Kök
Köket är det mest framträdande området i varje hem, där du kan uppleva att det finns allvarliga bakterier och mögel om du inte gör städning. Så rengör skåp, apparater, diskbänkar och varje enskilt hörn för att ge köket ett nytt utseende.
Glöm inte Badrummet
Som ett annat viktigt område i ditt hem kräver badrummet också en grundlig rengöring efter köket. Du måste vara så noggrann som möjligt eftersom det här området gömmer många bakterier.
Ta itu Med Viloområdena i Ditt hem
När du har städat badrum och kök är det dags att städa resten av huset ordentligt. Här föreslår vi att man först avslutar ett rum innan man går vidare till nästa.
Våra checklistor för flyttstädning innehåller mer än så. För det kan du läsa vår artikel.
Hur lång tid tar det att städa hemmet innan du flyttar?
Innan du packar upp dina saker finns det några viktiga förberedelser som du måste göra efter flytten. Det viktigaste är att planera städningen i förväg för att få hemmet att glänsa. Du kan också återvinna gamla möbler, elektronikprylar och andra återvinningsbara saker på din bakgård.
För att städa ditt hem ordentligt kan du följa vår checklista för flyttning in/ut för att få en tydlig bild av vad du ska fokusera på. Även om de tidigare hyresgästerna förmodligen lämnade huset i gott skick bör du ändå göra en grundlig inspektion. Du kan antingen städa själv eller anlita våra städtjänster för flyttstädning för att sköta städningen.
Men hur mycket krävs det för att städa huset?
I genomsnitt tar en flyttstädning av ett hus med tre sovrum 3-4 timmar, beroende på skick, förnödenheter och personer som sköter städningen. Det omfattar moppning av golv, dammsugning, fönsterputsning, möbelrengöring samt städning av kök, badrum, vardagsrum och sovrum.
Kök
Den genomsnittliga tiden för att städa köket är 45-60 minuter. Om du fortsätter att städa regelbundet efter att du har slagit dig ner kommer du dock att begränsa denna tid. På kort sikt kan vi säga att du bara behöver ägna 30-45 minuter åt att städa detta område varje dag.
Om du låter oljan samlas upp blir det svårare att ta bort den eftersom du måste skrubba den ordentligt och behöver rätt rengöringsmedel för att få bort fettet. Det innebär att du måste ägna mer tid åt att avlägsna bakterier och bakterier.
Badrum
Det är lätt att komma ihåg att en grundlig flyttstädning av badrummet före flytten leder till kortare och enklare städning regelbundet. Badrumsrengöring tar vanligtvis cirka 30-60 minuter, beroende på tillståndet. Att till och med ägna 5-10 minuter varje dag åt badrumsrengöring är ett utmärkt sätt att undvika skum- och mögelbildning. Så desinficera dina toaletter, gör handtag och duschpaneler bakteriefria och ta bort den smutsiga lukten.
Sovrum
Det tar ofta ungefär en timme att städa och organisera allt i sovrummen. Om du byter ut sängkläderna varje vecka och dammsuger golven och mattorna, kan du städa på 10-15 minuter. Gör dig av med oanvända kläder för att frigöra utrymme i garderoben.
Balkonger, utomhusområden, tvättstuga, vardagsrum och andra områden kan vara en del av ditt hus. Dessa områden kräver också en grundlig rengöring innan du sätter dig i ordning, vilket ofta kan ta 20-30 minuter.
Professionella städare erbjuder tjänsterna på timbasis. Om du till exempel anlita en professionell städare för inflyttning eller experter för 3 timmar, delar en professionell städare eller städtjänst upp städtiden genom att mäta rummets storlek och de uppgifter som ska utföras.
Ett Genomsnittligt Schema för Städning vid Inflyttning
Bostadsområden och andra viktiga områden behöver olika nivåer av rengöring och rengöringstid för att hållas rena. Här är några allmänna uppskattningar för varje städområde och vad du kan förvänta dig att få i slutet av ditt städbesök:
Rengöring av Områden | Genomsnittlig Rengöringstid |
Bädda Sängar och Städa Sovrum | 40-50 minuter vardera |
Rengöring av Badrum | 30 – 45 minuter |
Rengöring av Vardagsrummet | 40 – 45 minuter |
Rengöring av Köksmaskiner | 40 – 45 minuter |
När du har en uppskattning av hur lång tid en professionell städare kommer att tillbringa i varje rum kan du prioritera de rum som behöver mer uppmärksamhet.
Få Hjälp av Professionella Städare som Flyttar in
Du behöver inte sköta din flyttstädning på egen hand när du kan lita på professionella flyttstädare.
Vi på Paulz Städtjänster har ett team av professionella flyttstädare i Östersund, Åre och Krokom med omnejd. Våra professionella städare är inte bara pålitliga, högkvalificerade och engagerade yrkesmän med många års erfarenhet inom området.
Vad finns det mer? Vi tar även hand om alla sysslor och gör flyttarrangemang med våra städare. Alla våra professionella städare använder endast miljövänliga rengöringsmedel för att garantera tillfredsställande resultat. Dessutom kan våra städtjänster erbjuda all-inclusive flyttstädning så att du kan slå dig ner i ditt nya hem direkt. Vi matchar dig med den bästa av de bästa!
Kontakta Paulz Städtjänster för städning i Sverige!
Ta en paus från städningen och låt våra professionella flyttstädare sköta all flyttstädning åt dig i stället för att hantera bakterier i badrummet och köksfett!
Vi, som är erfarna och utbildade städare i Paulz Städtjänster, kommer att göra vårt bästa för att slutföra uppgiften snabbt genom att skicka ett team av kompetenta, erfarna och positivt granskade städare.
Förutom en exceptionell inflyttningsstädning erbjuder vi dig också en tidsbesparande utflyttningsstädning. Du kan alltså hantera flyttprocessen utan problem och kan enkelt flytta. Vi hjälper dig också att spara tid och hålla dig nöjd med andra städtjänster, inklusive hemstädning, kommersiell städning, möbelstädning, soffstädning osv. Kontakta oss redan idag!